Kasteel Hijemi

18 april 2019 - Okayama, Japan

Vanochtend uitgecheckt in Osaka en in de bus, op naar Okayama. Onderweg, een kleine twee uur verder, hebben we het beroemdste kasteel van Japan bezocht, kasteel Hijemi. Vroeg in de 17de eeuw gebouwd, van hout, helemaal wit. In het kasteel geen liften, wel smalle trappen en het kasteel zelf ligt natuurlijk ook hoog op een heuvel. Weer behoorlijk wat klimwerk dus. En eerlijk is eerlijk: het kasteel is prachtig.

20190418_124353

Enigszins oneerbiedig kan je het voor een soort suikertaart houden, maar het is wel door Unesco betiteld als werelderfgoed.

Dat er verder binnenin het kasteel eigenlijk vrij weinig te bezichtigen is en je dus al die ***trappen beklimt alleen maar om te kunnen zeggen dat je helemaal boven bent geweest, dat nemen we dan maar voor lief.

In Okayama aangekomen hebben we eerst de stadstuin bezocht, eeuwen geleden aangelegd en destijds alleen te betreden door leden van de koninklijke familie. Er waren gelukkig weinig hoogteverschillen; bij de hellinkjes die er wel waren konden we onze al twee dagen geteisterde klimspieren voelen.

We zijn vanavond weer met een stel van de groep uit eten gegaan. En we hebben besloten dat we dat toch maar niet al te vaak meer zullen doen omdat je dan  terechtkomt in tentjes die we niet zelf zouden hebben uitgekozen. Dan gaan we maar de uitdaging aan om zelf de weg terug te vinden naar het hotel.

Morgen naar Hiroshima, ook daar één nacht blijven. Er staat maar één bezoek op het programma, maar dat zal wel meer dan genoeg stof tot nadenken geven:  Peace Memorial Park met het herdenkingsmuseum.

1. Yo:
    18 april 2019
    Kanjers...🙏💋😘
  2. Lima:
    18 april 2019
    Lekker je eigen ding doen!!
    Gun je kuiten maar wat rust, en sta stil bij het verleden morgen....😘